SERWIS  ELEKTRONIK
                   SERWIS SPECJALIZUJĄCY SIĘ TYLKO W TEMATYCE AUDIO
ZMIANA DNI PRACY!!!
OD KWIETNIA 2024r. SERWIS BĘDZIE CZYNNY TYLKO         OD WTORKU DO PIĄTKU W GODZINACH 9-15.

Kontakt z naszą firmą możliwy tylko przez stronę www,email lub facebook.
KONTAKT TELEFONICZNY ZE WZGLĘDÓW LOGISTYCZNYCH, MOŻE BYĆ UTRUDNIONY, BĄDŹ NIEMOŻLIWY.
*Powyższą informację prosimy śledzić na bieżąco, ponieważ może ulec zmianie.
12AX7A
Lampa o wysokiej czułości. Używana do pracy w stopniu wejściowym, łatwo się przesterowuje. Pracując jako inwerter zapewnia czyste, dynamiczne brzmienie z dużą ilością tonów wysokich spowodowanych dużym współczynnikiem wzmocnienia (100), przy stosunkowo niskim oporze wewnętrznym (58k).

12AX7A China
Chińska lampa 12AX7A. Zapewnia bardzo dobre parametry brzmieniowe, mało szumów, niskie mikrofonowanie. Ma wielu zwolenników. Wadą jej jest natomiast dość szybki spadek parametrów - prędzej się zużywa. Współczynnik wzmocnienia 90. Opór wewnętrzny 58k.

12AX7WA
Niska oporność wewnętrzna (53k) czyni tę lampę wręcz stworzoną do pracy w inwerterze i tam sprawuje się ona najlepiej. Niski współczynnik wzmocnienia (80) i niska czułość wejściowa, powodują iż przesterowanie uzyskanie dzięki tej lampie ma raczej charakter "crunch". Wadą tej lampy jest zbyt duża ilość zakłóceń, brumów i szumów.

12AX7WB
Charakterem brzmienia nie różni się od 12AX7WA. Różnica polega jedynie na większym wzmocnieniu (108), lepiej więc sprawuje się ona przy barwach przesterowanych. 

12AX7WXT
Bardzo dobra lampa Sovteka ( niestety już nie produkowana-zastąpiła ją właśnie 12AX7WB). Dość duża oporność wewnętrzna (65k) sprawia iż nie brzmi ona najlepiej w układzie inwertera. Jest doskonała w stopniu wejściowym. Bardzo duży współczynnik wzmocnienia (108) nadaje lampie niespotykaną dynamikę. Bardzo dobrze pracuje w kanale CLEAN, oferując nowoczesne, dynamiczne brzmienie. Minimalna ilość zakłóceń, cicha praca. Trudno się jednak przesterowuje. Może się zdarzyć, że po wymianie w przedwzmacniaczu pojawi się problem z uzyskaniem barw przesterowanych.

12AX7WC
 W zasadzie to lampa identyczna z 12AX7WB, ale jest niemal całkowicie pozbawiona mikrofonowania, co predysponuje ją do pracy w konstrukcjach typu combo. Ma wyraźnie oddzielone pasma, nie zamula i jest bardzo czysta w brzmieniu.

12AX7LPS
 Lampa przeznaczona dla gitarzystów grających muzykę heavy metalową. Zarówno umieszczona w inwerterze (oporność 65k) jak i w stopniu wejściowym (wzmocnienie 90) nada wzmacniaczowi ciemną barwę z wycofanym środkiem i sporą ilością dołu. Lampy te stosuje firma Mesa Boogie. Niestety lampa ma duże mikrofonowanie, rekompensowane jednak najniższym współczynnikiem zakłóceń ze wszystkich testowanych lamp. Charakterystyczne jest to, że lampy te podczas pracy prawie nie świecą!

ECC83
Jest to dokładny odpowiednik 12AX7. Wykonana jednak przez firmę RFT cechuje się trochę mniejszą dynamiką, lecz bardziej okrągłym środkiem.

12AT7
 Lampy stosowane w Fenderach. Doskonale pracują w połączeniu 6L6. Średni współczynnik wzmocnienia (60) oraz bardzo niski opór wewnętrzny (11k) powodują iż uzyskane brzmienie cechuje się dobrą dynamiką z przewagą ciepłego środka i ostrej "szklanej" góry. Dzieje się to jednak kosztem utraty kompresji i sustainu. Lampa ta brzmi najlepiej w kanale CLEAN. Przesterowana daje delikatny przester. Ta lampa obligatoryjnie pracuje w układach Reverbu firmy Fender

12AU7
Lampa stosowana m.in. we wzmacniaczach Vox. Brzmienie typu vintage. Zapewnia doskonałą dynamikę w kanale CLEAN i właśnie tam brzmi najlepiej. Najniższa oporność (7,7k) i najmniejszy ze wszystkich współczynnik wzmocnienia (17) sprawia iż bardzo trudno ją przesterować. Do wad można zaliczyć duże mikrofonowanie i szumy.

5751
Lampa w pełni wymienna z serią 12AX7. Ma wzmocnienie około 70, bardzo niskie szumy, mikrofonowanie i inne zakłócenia. Wielbicielem tych lamp był sam Steve Ray Vaughan, który stosował je w czystych kanałach swoich wzmacniaczy Fendera. Ma wyjątkowo ciepłe, okrągłe i aksamitne brzmienie. Praktycznie jest nie do przesterowania, dlatego genialnie sprawdzi się w kanale Clean. Dziś produkuje ją wyłącznie firma Sovtek i sprzedaje ją pod swoją nazwą ale też jako Electro Harmonix. Podczas pracy lampa w zasadzie nie świeci. Uwaga! Lampy5751 wymagają około 50 godzin wygrzania, aby osiągnęły najlepsze parametry! Jest to typ lamp długowiecznych i posłużą mnóstwo lat. 

EL34/6CA7
Lampa mocy stosowana m.in. we wzmacniaczach Marshalla. Nowoczesne, dynamiczne brzmienie, doskonale sprawdza się w muzyce rockowej. Bardzo głęboki i miękki dół.

KT77 
Stanowi bardzo ciekawą alternatywę dla lamp EL34. To tetroda strumieniowa, ale wymienna z EL34. Bardzo ciekawe brzmienie. Polecana raczej do sprzętu Audio High End.

6L6
Stosowana m.in. w Fenderach, Crate. Wysoka, ostra góra, podkreślenie pasma wysokiego środka, dynamiczny dół. Brzmienie spodoba się miłośnikom bluesa i jazzu, chociaż rockowcy powinni odnaleźć w tych lampach "pazur". Używa ich wszakże sam Edie Van Halen w modelu 5150 Peaveya.

5881
 Ta lampa to zamiennik 6L6. Daje się wyczuć jednak skromniejszą górę, bardziej podkreślony niski środek. Brzmienie "vintage". Bardzo często jest stosowana we wzmacniaczach basowych, ponieważ konstrukcyjnie umie przenosić większe wartosci prądów.

KT66
 To także ciekawa lampa, stosowana zamiennie z 6L6/5881. Warto się nią zainteresować szukając własnego brzmnienia. Polecana raczej do sprzętu Audio High End.

EL84 
Typowe brzmienie "vintage". Okrągły środek, miękki dół. Polecam dla jazzmanów. Na bazie tej lampy firma Vox zbudowała swój najbardziej znany wzmacniacz Vox AC30












































Źródło: http://www.digisound.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=21&Itemid=35
Kreator stron internetowych - strona bez programowania