Kontakt z naszą firmą możliwy tylko przez stronę www,email lub facebook.
KONTAKT TELEFONICZNY ZE WZGLĘDÓW LOGISTYCZNYCH, MOŻE BYĆ UTRUDNIONY, BĄDŹ NIEMOŻLIWY.
*Powyższą informację prosimy śledzić na bieżąco, ponieważ może ulec zmianie.
Frequency Response (pasmo przenoszenia) - im większy zakres tym lepiej. Np głośniki z pasmem 40-23,000Hz powinny zagrał ładniej niż głośniki z pasmem 45-21,000Hz. Pierwsza liczba (45) odpowiada za najniższe częstotliwości jakie może odtworzyć głośnik. Druga liczba (21) odpowiada za najwyższe częstotliwości jakie dany głośnik może odtworzyć.
Muzyczna moc wyjściowa — określana jest identycznie jak znamionowa moc wyjściowa. Różnica w wartości wynika z faktu, że moc znamionowa mierzona jest przy trwałym wysterowaniu wzmacniacza, natomiast moc muzyczna — przy chwilowym. Jeżeli wzmacniacz wyposażony jest w dobry zasilacz stabilizowany, moc muzyczna będzie równa mocy znamionowej, natomiast przy wykorzystaniu zasilaczy niestabilizowanych, których napięcie wykazuje znaczne wahania przy zmianach obciążenia, moc muzyczna będzie miała wartość większą od mocy znamionowej.
Muzyczna moc głośnika -moc ta jest liczbowo większa o 20 do 100% niż moc znamionowa głośnika, zależnie od jego rodzaju i konstrukcji. Moc muzyczna jest określana przebiegiem sinusoidalnym o częstotliwości 250 Hz i mniejszej, włączanym na bardzo krótkie okresy czasu (do 2 s). Wartość mocy muzycznej odpowiada mocy takiego sygnału, przy której nie pojawiają się uderzenia lub otarcia cewki o krawędzie szczeliny ani inne objawy niepra-widłowej pracy głośnika
Moc znamionowa głośnika-jest to wartość mocy elektrycznej, na którą głośnik został zaprojektowany. Moc znamionowa powinna być traktowana jako parametr określający ogólnie wielkość głośnika, podobnie jak jego wymiary wyrażone średnicą głośnika. W Polsce i w innych krajach Europy moc głośnika określa się doprowadzając do niego przebieg elektryczny o charakterze szumu, z uwydatnionymi składowymi w paśmie 20 do 2000 Hz. Głośnik powinien wytrzymać 100 godzin pracy pod pełnym obciążeniem. W Stanach Zjednoczonych moc głośnika określa się doprowadzając do niego przebieg sinusoidalny (oznaczenie katalogowe: Watts RMS). I tu uwaga. Moc RMS głośnika jest nieco mniejsza od mocy znamionowej
Moc sinusoidalna (RMS/SINUS POWER) – ciągła moc wzmacniacza jest dobrze zdefiniowana przez normy Hi-Fi. Mierzona jest przy doprowadzeniu do wejścia końcówki mocy sygnału sinusoidalnego i uznawana jako moc maksymalna danego urządzenia przy zniekształceniach nie przekraczających wartości granicznych określanych przez producenta lub normy Hi-Fi. Tę wartość można uznać praktycznie za miarodajną wartość mocy urządzenia.
Moc ciągła (CONTINOUS POWER) – moc, jakiej wzmacniacz może dostarczyć w sposób ciągły bez przegrzewania się i przy minimalnych zniekształceniach określonych przez producenta lub normy Hi-Fi. Przykładowo niektóre normy określają te wartości na czas pracy min. 10 min przy temp. otoczenia 15-30 stopni i współczynniku zniekształceń nie przekraczającym 1%. ”
Ohm- jest to opór przepływu prądu. Im wyższa impedancja ( opór) głośnika, tym mniejszy prąd będzie przepływał przez głośnik. Głośnik który ma 4 Ohm będzie pobierał mniej prądu ze wzmacniacza, niż głośnik który ma 2 Ohm. Jednocześnie głośnik który ma 2 Ohm powinien zagrać głośniej niż ten który ma 4 Ohm. Jednak przy 2 Ohm kontrola wzmacniacza nad tym głośnikiem jest mniejsza niż nad głośnikiem który ma 4 Ohm. Dlatego najlepiej kupować głośniki które mają 4 Ohm.
PMPO (ang. peak music power output) – parametr w specyfikacji sprzętu audio (głośników, wzmacniaczy) określający chwilową moc szczytową.
W ten sposób określa się moc dźwięku, którą może wyemitować urządzenie w idealnych warunkach (zazwyczaj nieosiągalnych w normalnym użytkowaniu) przez bardzo krótki czas (np. milisekundę). Wartość ta ma głównie znaczenie marketingowe – ponieważ nie istnieje wspólna metoda pomiaru, dlatego wartość ta może być w zasadzie dowolnie wielka. Co za tym idzie – porównywanie wartości PMPO nie ma sensu. Porównywalną wartością opisującą urządzenie jest moc skuteczna dźwięku (RMS – Root Mean Square) bądź ciągła (RMS najczęściej jest o około 20% większy od mocy ciągłej)
Sensitivity (czułość) -nazywana też skutecznością- Im wyższa tym lepiej. głośniki ze skutecznością 91dB zagrają głośniej niż głośniki ze skutecznością 89 dB.
Współczynnik zniekształceń harmonicznych-Jeśli do wzmacniacza podamy sygnał o określonej częstotliwości , to na wyjściu oprócz wzmocnionego pożądanego sygnału, otrzymamy kilka słabszych będących jego wielokrotnością.Sygnały te dzielą się na parzyste i nieparzyste. Czyli przykładowo 2, 4 lub 8 krotność podstawowego sygnału będą harmoniczne parzyste, a 3 czy 5 krotność to sygnały harmonicznie nieparzyste. Każda wielokrotność sygnału (czyli harmoniczna) jest słabsza od poprzedniej. Co ciekawe, sygnały na wyjściu wzmacniacza mogą występować jako parzyste, nieparzyste bądź mieszane. Oczywiście sygnały harmoniczne parzyste będą stosunkowo mniej słyszalne niż te nieparzyste. W wzmacniaczach lampowych mamy duży współczynnik harmonicznych, a brzmienie wydobywające się z lampy jest jednym z niedoścignionych. Ciekawostką jest także to, iż Mosfety (tranzystory) charakteryzują się także o wiele większą zawartością parzystych, niż w przypadku tranzystorów bipolarncyh. Dlatego Mosfety są bardziej zbliżone brzmieniowa właśnie do lampy.Składowe harmoniczne, a dokładniej ich zawartość podawana jest w postaci współczynnika THD. Jak wielu z Was wie, jest on podawany w procentach i powinien być jak najmniejszy. Obecnie we wzmacniaczach dobrej klasy współczynnik ten jest zwykle mniejszy od 0,01 %. Wiele osób twierdzi, że możemy usłyszeć zniekształcenia THD dopiero gdy osiągną one 1 %. Audiofile raczej z tą tezą się nie zgodzą, lecz tutaj przedstawiam zasłyszane stwierdzenie.
Znamionowa moc wyjściowa — jest to moc, którą wzmacniacz może wydzielić na znamionowej impedancji obciążenia przy danej częstotliwości lub w danym paśmie częstotliwości, bez przekroczenia określonego współczynnika zniekształceń nieliniowych. Często jest podawana jako mocRMS